top of page
חיפוש

נגרות, בריאות הנפש וטיפול בחרדות

עבודה בתחום הנגרות יכולה לשמש ככלי עוצמתי לטיפול משלים בחרדה. ישנם כמה סיבות לכך:



אמיר ומיקי בסדנת נגרות פתוחה עצים ממוחזרים
נגר ותלמיד חושבים לפני שמתחילים

# פיתוח כישורים נדרשים בעבודה


העבודה בנגרות מעוררת כישורים רבים, דורשת תרגול רציף ומעוררת יצירתיות. היא כוללת פעולות מדויקות, תחושה לחומרים, ודרישה להתמקצעות והתמדה. כל זה יכול להוות אתגר ואפשרות להתמודד עם התחושה של הצלחה בעבודה ממוקדת ומשמעותית.


# רגיעה וריכוז בעבודת הנגרות


העבודה בנגרות מתבצעת לעיתים על רקע שקט, במקום מיוחד המאפשר לאדם להתמקד ולהתרכז בצורה שקטה ורגועה. היכולת לעבוד עם כלים, חומרים וליצור משהו משל עצמנו יכולה ליצור חווית "זרימה" שבה אדם מתמקד במשימה באופן מוחלט.


# העצמה והערכה עצמית


היכולת ליצור משהו משלך, לראות את התוצאות של העבודה שלך ולהרגיש את ההתקדמות המתמדת, יכולה לתרום לרגיעה פנימית ולשיפור תחושת הערכה העצמית. כשאדם חווה את השפעת היצירה על סביבתו, יכולה להתלוות לזה תחושת מילוי ורגיעה פנימית.

# יצירתיות והרגשת שייכות


בנגרות יש גמישות רבה ליצירת משהו משלך. זה משמעותי כיוון שזה מאפשר לך לבצע וליצור משהו בדיוק כפי שתרצה. היכולת להרגיש שילוב ושליטה במהלך היצירה מביאה גם לתחושת השליטה על הסביבה ויכולת לבצע שינויים חיוביים בה.

בהחלט, נגרות יכולה להיות כלי משלים מצוין לטיפול בחרדה,

שימוש במפסלת לניקוי שאריות דבק מרגל עץ אלון
נגר חובב בפעולה

אף על פי כן, חשוב לזכור שהעבודה בנגרות אינה תחליף לטיפולים מקצועיים אם חרדה רבה משמעותית מונעת ממך לפעול ביום-יום או מונעת ממך לחוות איכות חיים טובה. היא יכולה להוות כלי נפלא במסגרת של התמודדות יומיומית אך לא תמיד מספיקה להתמודדות עם חרדה רצינית. במקרים אלה, טיפול מקצועי יכול להיות עזר חיוני וכדי להתייעץ עם מומחה (לא נגר).

18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page